PRAVIDLA VLAJKOVÉ HRY
1. VLAJKOVÁ HRA
fyzicky i psychicky náročná hra vyžadující dobrou kondici
hráčů, smysl pro čestnost, vytrvalost a toleranci. Od roku 1999 je pořádána
jako Memoriál Jakuba „Kubíčka“ Dvořáka, bývalého člena našeho
klubu.
2. VLAJKA
je kus látky v barvě družstva (dodá pořadatel hry) upevněný
na tyči dlouhé přibližně 1,8 m. Látka nesmí být z tyče během hry
sejmuta. Barva vlajky (družstva) bude vybrána losem. Není dovoleno žádným
způsobme vlajku balit či ji rolovat. Vlajka nesmí být nijak upravována či
špiněna se záměrem jejího maskování.
3. DRUŽSTVO
je tvořeno pěti až osmi hráči. Členové jsou starší 15
let (mladší hráči mohou hrát s písemným svolením svého zákonného zástupce,
v jejich družstvu musí být alespoň jeden osmnáctiletý hráč, který za ně
bude zodpovídat během hry). Každé družstvo si zvolí svého kapitána [4].
4. KAPITÁN
zvolený vůdce družstva, starší 18 let, zodpovídající za
své družstvo (dodržování pravidel) a je mluvčím svého družstva. Jeho
prostřednictvím se řeší veškeré spory a nejasnosti v pravidlech na poradách
kapitánů [8]. Kapitán je povinen znát celá pravidla a seznámit
s nimi své družstvo před začátkem hry. V průběhu hry informuje spoluhráče
o případných změnách dohodnutých na poradách kapitánů [8].
Kapitán je povinen mít hodinky seřízené podle hodin umístěných v kempu
mrtvých.
5. ŽIVOT
každý hráč má na minoritní ruce nejméně 5 cm nad loktem
jednou omotaný proužek krepového papíru své barvy o šířce minimálně 2
cm. Je možno tento proužek (život) zabezpečit proti sesmeknutí zavíracím
špendlíkem z vnitřní strany ruky. Má-li hráč dlouhé rukávy, není být rukáv na
ruce se životem nijak ohrnut. Hráči, jsou povinni mít život řádně
připevněn, v případě že ne, budou bráni jako mrtví, dokud se neupraví
podle pravidel. Při boji není druhá strana povinna na ně čekat. Družstvo má
neomezený počet životů.
Ve 21 hodin si všichni hráči vymění životy barvy svého kempu za
bílé, tak aby byly dobře viditelné.
6. KEMP
jsou dvě soustředné kružnice o průměru 5 a 10 metrů,
viditelně označené přírodním materiálem (větvemi, travou, pískem, jehličím
…). Nesmí být použito nic, co by bránilo přístupu do kempu či ohrožovalo
bezpečnost hráčů. V kempu smí být nejvýše 5 stromů. Kemp musí být umístěn
na veřejně přístupném místě. Uprostřed kempu musí být viditelně položen notýsek.
Vnější kruh – průměr 10 m
Ochranný
kruh pro obránce. V tomto kruhu nelze obránci strhnout jeho život.
Vnitřní
kruh – průměr 5 m
Ochranný pro útočníky, ale pouze ve vztahu k obráncům. Útočí-li najednou více
družstev, mohou si jejich hráči v tomto kruhu navzájem strhávat životy. Ve
vnitřním kruhu je umístěna vlajka a zápisník, v noci od 21 hodiny zde navíc
svítí červené světlo (blikačka na kolo) minimálně 1 metr nad zemí. Nese-li hráč
do svého kempu vlajku, či jde-li opravovat označení kruhu, či psát do zápisníku,
je ve svém vnitřním kruhu nezranitelný, ale ani on sám nesmí zasahovat do bojů.
7. KEMP MRTVÝCH
je centrální místo hry, zde je hra samotná zahájena [11].
V kempu mrtvých má každé družstvo svůj zápisník mrtvých, označený
barvou své vlajky. Hráči zde mohou nechávat své věci a probíhají tu
porady kapitánů. V kempu mrtvých jsou zakázány veškeré boje.
Živým je do kempu mrtvých vstup umožněn, musí se však zapsat do zvláštního
sešitu. Kemp však poté musí opustit samostatně. Mohou být jediní z vlastního
družstva v intervalu 5 minut, kdož tak učiní.
8. PORADA KAPITÁNŮ
koná se v určených časech (v intervalu 2 hodin) v kempu mrtvých.
První porada se koná 3 hodiny po začátku hry, aby nekolidovala s prémiovými
časy, ve kterých budou družstva bojovat o prémiové body [16].
Změny v pravidlech, které budou dohodnuty během hry, budou viditelně zapsány na
nástěnce v kempu mrtvých. Sem také mohou ostatní hráči zapisovat své připomínky
k pravidlům, které chtějí, aby kapitáni na své poradě projednali.
9. LOSOVÁNÍ
proběhne před začátkem hry, kdy kapitáni vylosují barvu
vlajky a směr, ve kterém bude jejich družstvo mít svůj kemp.
10. DÉLKA HRY
je stanovena na 12 hodin. Zápis je v sobotu do 11:30, zahájení
hry [11] ve 12:00 hodin a ukončení o půlnoci. Losování
proběhne 10 minut před začátkem hry. Hraje se za každého počasí. Spaní
v průběhu hry je dovoleno na vyhrazených místech (kemp a kemp mrtvých – zvláštní
případ).
11. ZAHÁJENÍ HRY
Každé družstvo obdrží vlajku, zápisník do svého kempu, zápisník
do kempu mrtvých, svíčky se sklenicí a krepový papír své barvy. Těsně před
startem se hráči shromáždí ve vylosovaných výsečích v kempu mrtvých. Při
odstartování vybíhají určeným směrem (tento směr udržují) a běží 3
minuty (v tomto časovém úseku se může nejzdatnější běžec s vlajkou
odtrhnout, ale ostatní ho musí co nejrychleji následovat). V místě, kam doběhl
hráč s vlajkou, hledají dalších 5 minut místo pro svůj kemp. Vzdálenost
kempu nepřesáhne 200 m od místa, kam doběhl běžec s vlajkou. Dalších 12
minut je určeno na vybudování kempu. Po dobu celých 20 minut od startu je
zakázáno se vzdalovat od svého družstva. Boje začínají až 20 minut po
zahájení hry, do této doby musí všichni členové družstva setrvat ve svém
kempu.
12. MRTVO
hráč, kterému je stržena páska se životem, musí z místa
boje odejít nejkratší cestou do kempu mrtvých. Chce-li mrtvý hráč
sledovat další průběh boje ještě před svým odchodem, nesmí žádným způsobem
ovlivňovat další průběh boje. V kempu mrtvých se musí zapsat do zápisníku
družstva, které mu strhlo jeho pásku se životem (nikoliv do svého), a
setrvat zde 20 minut. Po odpykání „mrtva“ si může buď rovnou
nasadit pásku a pokračovat v bojích, nebo dojít přímou cestou do svého
kempu a nasadit pásku až v kempu (nikoliv cestou). Mrtvým je zakázána veškerá
bojová nebo výzvědná činnost. Mrtvým je zakázána veškerá bojová nebo výzvědná
činnost a ani nesmí podávat informace svým spoluhráčům prostřednictví mobilních
telefonů či vysílaček.
13. BOJ
snahou soupeřů je stržení života protivníka. Zakázáno je
násilí, držení (s výjimkou obránců ve vnějším kruhu viz. [14])
a projevy brutality jakéhokoliv typu. Vznikne-li spor o stržení pásky
„Kdo dřív?“, považují se za mrtvé oba hráči. Při boji v noci není
dovoleno úmyslně svítit do očí.
14. BOJ O VLAJKU
jeden hráč smí odnést či hodit z vnitřního kruhu pouze
jednu vlajku. Chce-li odnést další, musí se vrátit přes vnější kruh ven
a poté může opět dovnitř do kruhu pro další vlajku. Při pronikání
kruhem smí obránci bránit útočníkům tělem i rukama, zde se smí chytat
pouze za části těla, které jsou ve vnějším kruhu. Ukořistěnou vlajku
musí hráč dopravit co nejrychleji, pokud možno přímou cestou, do svého
kempu. Je-li hráč nesoucí vlajku napaden protihráčem, může mu být vlajka
odebrána, jen v případě, že mu bude stržen život. Hráč nesoucí vlajku ji před
bojem odloží a vlajka poté připadne vítězi boje. Nikdo ji mezitím nesmí vzít. Po dopravení vlajky do kempu zapíše hráč do
sešitu čas, barvu vlajky, kemp, ze kterého byla ukořistěna, a počet bodů.
15. BODY
5 bodů – za stržení života
50 bodů – za přinesení vlajky do svého kempu
16. PRÉMIOVÉ BODY
prémiový časem se rozumí doba 2 minut, které začínají 1
minutu před a končí 1 minutu po těchto celých hodinách – 16:00, 18:00,
20:00, 22:00 a 24:00.
Aby byla prémie uznána musí v tuto dobu být v
kempu alespoň jeden hráč, který prémii zapíše. Družstvu jsou přiznány následující body, pokud splňují níže
uvedené podmínky.
50 bodů
– družstvo má v prémiový čas ve svém kempu svoji
vlajku
– kdykoliv se v kempu nacházejí všechny vlajky a hrají-li
nejvýše 4 družstva
100 bodů
– má-li družstvo při ukončení hry svou vlajku
– kdykoliv se v kempu nacházejí všechny vlajky a hrají-li
více jak 4 družstva
250 bodů
– družstvo má v prémiový čas ve svém kempu všechny
vlajky a hrají-li nejvýše 4 družstva
500 bodů
– družstvo má v prémiový čas ve svém kempu všechny
vlajky a hrají-li více jak 4 družstva
17. POVOLENO JE
– předávání vlajky, živí hráči též družstva si
mohou vlajku při jejím transportu do svého kempu předávat
– používání jakékoliv komunikační techniky mimo stav Mrtvo
18. ZAKÁZÁNO JE
– paktování v koalice, každé družstvo hraje samo
za sebe. Jakékoliv neoficiální paktování je považováno za nečestné a všechna
nečestně hrající družstva budou diskvalifikována
– používání jakýchkoliv dopravních prostředků
ZÁVĚREM
Pořadatel si vyhrazuje možnost změny pravidel,
které oznámí nejpozději 30 minut před začátkem hry.
Všichni hráči hrají na vlastní nebezpečí.
Další informace na internetu – http://www.pruzkumnik.cz/akce/vlajkova/
Přihlášení elektronickou poštou – vlajkova@pruzkumnik.cz
Pořadatel si vyhrazuje možnost změny času zahájení
a ukončení hry.
|